Archives

Dziecko – świadek szczególnej troski (IV etap)

5 października 2015 r. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (wtedy Fundacja Dzieci Niczyje) wraz z Ministerstwem Sprawiedliwości  zainaugurowała IV etap ogólnopolskiej kampanii „Dziecko – świadek szczególnej troski”. Tegoroczna edycja kampanii obyła się pod hasłem „Przesłuchanie dziecka to sztuka”. Akcja ma na celu uwrażliwianie przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości na problematykę przesłuchania dziecka, jako czynności szczególnej i wymagającej odpowiednich umiejętności.

więcej

Gadki

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Dobre wychowanie, Zły dotyk  Cele: Kampania społeczna zatytułowana „GADKI” ma na celu przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci. Akronim GADKI jest systemem wskazówek, których zastosowanie wesprze proces edukowania dzieci na temat problemu wykorzystywania seksualnego. Akcja profilaktyczna pomaga w identyfikowaniu zagrożeń, utrwalaniu w świadomości dziecka pojęcia […]

więcej

Internet to okno na świat. Cały świat.

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Internet to okno na  świat. Cały świat. Cele: Akcja „Internet to okno na świat, cały świat” poświęcona jest problemowi kontaktów dzieci z niebezpiecznymi treściami w sieci.  Organizatorzy podkreślają konieczność dbania przez rodziców i opiekunów o bezpieczeństwo dzieci korzystających z mediów elektronicznych. Badania dowiodły, że ponad  […]

więcej

Kartkówka

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Kartkówka,  Spróbuj jeszcze raz, 1%, Walka z przemocą, Pomóż Adasiowi Cele: „Kartkówka” została przygotowana, aby szerzyć świadomość, jak może wyglądać codzienność dzieci doświadczających przemocy w rodzinie. Interaktywna aplikacja wykorzystana w spocie ma za zadanie ułatwić zapamiętanie numeru KRS Fundacji i zachęcać do przekazywania 1% […]

więcej

Każdy ruch w Internecie zostawia ślad

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Każdy ruch w Internecie zostawia ślad  Cele: Głównym założeniem kampanii jest szerzenie wiedzy,  że uwodzenie dzieci w Internecie jest przestępstwem, a odpowiedzialność zawsze leży po stronie osoby dorosłej. Organizatorzy zaangażowali się w budowanie świadomości, że każde działanie, którego celem jest doprowadzenie do spotkania i wykorzystania […]

więcej

Mama, tata, tablet

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Mama, tata, tablet; nie bądź tabletowym rodzicem; „homo tabletis”; przestrzeganie przed zbyt wczesnym udostępnianiem dzieciom tabletów i smartfonów Cele: edukacja w obszarze rozważnego korzystania przez dzieci z technologii mobilnych oraz kształtowanie odpowiednich postaw rodzicielskich w odpowiedzi na szybko zmieniającą się rzeczywistość i rozwój nowych mediów. […]

więcej

Myślę, więc nie ślę

Hasła kampanii / kluczowe przekazy:  Myślę więc nie ślę, Na zawsze Cele: edukowanie na temat niebezpieczeństw związanych z sekstingiem oraz podniesienie świadomości społecznej wokół tego zjawiska. Seksting to rejestrowanie i przesyłanie osobistych materiałów o charakterze seksualnym za pośrednictwem telefonu i internetu. Zjawisko to niesie ze sobą zagrożenia dla młodych ludzi. Adresaci: […]

więcej

Nie prze-graj

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Nie prze-graj, Nie warto, Masz zbyt wiele do stracenia Cele: Kampania informacyjno – edukacyjna dotycząca komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży. KWS interpretuje się jako wykorzystywanie dzieci do świadczenia usług seksualnych w zamian za wynagrodzenie lub inne korzyści (prostytucja, pornografia, […]

więcej

Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie  Cele: Akcja poświęcona została problemowi uwodzenia dzieci w Internecie. Kampania medialna prowadzona pod hasłem „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” to pierwszy projekt zrealizowany w ramach programu Dziecko w Sieci. Spot telewizyjny wykorzystany […]

więcej

Pomyśl, zanim wrzucisz

Hasła kampanii / kluczowe przekazy: Pomyśl zanim wrzucisz, Czy wiesz, co inni mogą zrobić ze zdjęciem Twojego dziecka umieszczonym w Internecie?  Cele: Kampania ma na celu uwrażliwienie rodziców i opiekunów, którzy są użytkownikami przestrzeni wirtualnej, na problem bezrefleksyjnego publikowania zdjęć dzieci w sieci. Pomysłodawcom akcji zależy na zwróceniu uwagi na kwestie ochrony prywatności i potencjalnych […]

więcej