Dominika Kulczyk, Szymon Hołownia i Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siły na tle plakatu Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

Dominika Kulczyk i Szymon Hołownia z wizytą w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

4/10/2019

Dominika Kulczyk i Szymon Hołownia odwiedzili miejsce pracy konsultantów Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Wcześniej prezeska Kulczyk Foundation wzięła udział w zorganizowanej przez dziennikarza zbiórce funduszy potrzebnych na całodobowe funkcjonowanie Telefonu w 2020 r., przekazując 1,65 mln zł.

Dominika Kulczyk, Szymon Hołownia i Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siły na tle plakatu Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę działa od 2008 r. Korzystają z niego młode osoby, które nie potrafią poradzić sobie z codziennością. Dzwonią z różnymi problemami – od tych typowych dla ich wieku, po sprawy szczególnie trudne, związane z przemocą, prześladowaniem, czy wykorzystywaniem. Od 3 lat Telefon działa bez dofinansowania z budżetu państwa – z tego powodu musiał ograniczyć liczbę czynnych linii z 10 do 5; pod 116 111 można dzwonić jedynie 14 godzin na dobę.

Kulczyk Foundation od 2 lat przekazuje środki na nocne dyżury konsultantów – od 20:00 do 2:00 w nocy. Jednak na działalność całodobową Telefonu przez cały 2020 r. potrzebne jest 2 mln zł. Teraz będzie to możliwe – Dominika Kulczyk wesprze Fundację Dajemy Dzieciom Siłę kwotą 1,65 mln zł. Razem z funduszami zebranymi przez Szymona Hołownię (ok. 365 tys. zł), pozwoli to na całodobowe funkcjonowanie Telefonu w 2020 r. Ma to niezwykle istotne znaczenie, ponieważ, zgodnie z danymi Fundacji, dzieci dzwoniące pod 116 111 w późnych godzinach, to najczęściej osoby z najpoważniejszymi problemami: bite, wykorzystywane, prześladowane, planujące podjąć próbę samobójczą.

Dominika Kulczyk odwiedziła siedzibę Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Była okazja do spotkania z konsultantami Fundacji i rozmowy na temat ich pracy. – Mam głębokie przekonanie, że ponosimy odpowiedzialność za dzieci. Nie tylko nasze, ale także te, które żyją obok nas w społeczeństwie. Codziennie musimy stawać na wysokości zadania, aby być dla nich siłą. Bo to one są najważniejsze – podkreśliła prezeska Kulczyk Foundation. – Najistotniejsze, najmocniejsze i najpiękniejsze w tej akcji było to, że całe mnóstwo mądrych dorosłych poczuło się odpowiedzialnymi. Za to im wszystkim bardzo dziękuję. Chciałabym jednak prosić, aby było tak dalej – także w innych sytuacjach. Musimy wykorzystywać okazję do bycia ludźmi przyzwoitymi – bez względu na to, czy ktoś inny uczynił coś, co powinien, czy też nie – stwierdziła Dominika Kulczyk.

Zrobiliśmy to, co do nas należało. Dla mnie sama myśl, że dziecko szukające pomocy mogłoby się „odbić” od nie działającej linii telefonicznej, jest straszna – zaznaczył Szymon Hołownia. – To nie może być jednak koniec tej historii. W następnych latach stałe wpłaty na rzecz Fundacji powinny doprowadzić do sytuacji, w której takie akcje nie będą potrzebne – podkreślił dziennikarz podczas spotkania.

W imieniu całego zespołu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, ale przede wszystkim dzieci, które codziennie szukają pomocy w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, serdecznie dziękuję Szymonowi Hołowni za zainicjowanie zbiórki, dzięki której udało się zebrać potrzebne środki na działalność telefonu. Ta akcja pokazał jak ogromną, społeczną energią dysponują internauci. Bardzo serdecznie dziękujemy też Dominice Kulczyk, bez pomocy której akcja nie miałaby tak spektakularnego efektu – przerósł on nasze najśmielsze oczekiwania. Pragnę zaznaczyć, że Pani Dominika już po raz kolejny wspiera działanie tej  linii – powiedziała Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W 2018 roku, dzięki zaangażowaniu m.in. Kulczyk Foundation, udało się wydłużyć działanie telefonu do 2:00 w nocy. Dziś, w trudnej sytuacji, znów mogliśmy liczyć na zrozumienie potrzeb dzieci ze strony prezeski Kulczyk Foundation. Jesteśmy jej za to ogromnie wdzięczni. Mogę już teraz oficjalnie poinformować, że Telefon Zaufania 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę od 2020 roku będzie działał przez 24 godziny i zapewniał ciągłą pomoc dzieciom – dodała Monika Sajkowska.

Od chwili uruchomienia linii 116 111 specjaliści Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę odebrali ponad 1 mln 236 tys. telefonów od młodych ludzi i odpowiedzieli na ponad 62 tys. anonimowych wiadomości online. Co więcej, policja podjęła prawie 1,6 tys. interwencji w sytuacjach zagrożenia życia dzieci kontaktujących się z telefonem 116 111. To szczególnie istotne, ponieważ codziennie średnio 18 osób dzwoni w związku z myślami samobójczymi lub konkretnymi planami odebrania sobie życia.

Telefon 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę można wspierać przez stronę wspierajtelefon.pl

Dominika Kulczyk i Monika Sajkowska w siedzibie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, w tle konsultanci rozmawiający przez telefon

Dominika Kulczyk, Szymon Hołownia i Monika Sajkowska w siedzibie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, w tle konsultanci rozmawiający przez telefon

 

 

 

0 Udostępnień