PEPCO wspiera 116111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
06.07.2021
Do grona partnerów 116111 - telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży dołączyła firma PEPCO. 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę dzieci w kryzysie otrzymują anonimowo i bezpłatnie wsparcie konsultantów ogólnopolskiej linii 116111.
Dla PEPCO to dzieci oraz organizacja ich czasu wolnego, rozwój, edukacja i wyrównywanie szans życiowych są priorytetem w działaniach prospołecznych. Współpracują z organizacjami pożytku publicznego, tworzą własne programy pomocowe, angażują się jako wolontariusze. W każdym z krajów, w którym funkcjonują, podejmują zróżnicowane inicjatywy skierowane do dzieci.
Telefon 116 111 odpowiada na potrzeby polskich dzieci, które na ogół z racji swojego wieku lub/i bagatelizowania przez dorosłych ich problemów są narażone na samotność i poczucie, że są same ze swoim trudnościami, że nie ma nikogo, kto mógłby im pomóc. Wciąż niewiele placówek szkolnych zatrudnia psychologów czy pedagogów, 41% dzieci doświadcza przemocy ze strony najbliższych, co 7 dziecko nie ma obok siebie żadnej zaufanej osoby, a w całej Polsce przyjmuje dramatycznie niska liczba psychiatrów dziecięcych.
Konsultanci 116111 każdego dnia rozmawiają z dziećmi o każdej ważnej dla nich sprawie. Zespół pomocy telefonicznej to eksperci z wieloletnim doświadczeniem - psycholodzy i pedagodzy. Pod ich ciągłą opieką telefony od dzieci odbierają również przeszkoleni stażyści. Przygotowanie merytoryczne, szkolenia, organizacja pracy, superwizja i bieżący monitoring pracy zapewniają najwyższą jakość świadczonej pomocy na rzecz najmłodszych.
Wsparcie PEPCO pozwoli w czasie od lipca do września sfinansować:
- aż 36 godzin szkoleniowych dla nowej grupy konsultantów
- wszystkie dyżury nocne - podczas których prowadzone są najdłuższe rozmowy i często zdarzają się interwencje ratujące życie
- część dyżurów dziennych w godzinach w których dzieci dzwonią najczęściej.