116111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży nie przestaje pomagać dzieciom w kryzysie
09.10.2021
Informacja o anulowaniu konkursu Ministerstwa Zdrowia wywołała społeczny niepokój. Brak dotacji MZ nie spowoduje zamknięcia telefonu. Jesteśmy zdeterminowani, by zachować ciągłość działania. To nasza odpowiedzialność - na tę pomoc czekają dzieci, czasem to dla nich jedyna forma kontaktu ze specjalistą. Dzieci wiedzą, że mogą na nas liczyć, nie możemy ich zawieść.
Potrzeby wsparcia telefonicznego dzieci i młodzieży są olbrzymie, szczególnie w sytuacji rosnącej skali kryzysów psychicznych i bardzo małej dostępności publicznej oferty ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Przy maksymalnej mocy działania linii 116111 jesteśmy dziś w stanie odebrać 15-20% prób połączeń.
Roczne funkcjonowanie naszej linii pomocowej to już ok. 3 mln złotych. Dotacje publiczne, które obecnie otrzymujemy to jedynie 5% budżetu, przyznanych tylko na ten rok. To znacząco utrudnia zapewnienie stabilności i rozwoju linii, ale nie poddajemy się. Nasz telefon funkcjonuje dzięki wpłatom jednorazowym i comiesięcznym indywidualnych darczyńców, zbiórkom, wpływom z 1%, wsparciu naszych partnerów i sponsorów. Każdego dnia, przez całą dobę dzieci mogą się z nami skontaktować telefonicznie lub mailowo.
Planujemy aplikować o dotacje ze środków publicznych we wszystkich konkursach ogłaszanych przez różne resorty lub władze samorządowe. Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i wsparcia to odpowiedzialność władz. Jeśli te działania okażą się nieskuteczne będziemy zmuszeni do ograniczenia liczby stanowisk konsultanckich i czasu działania linii. Mamy wielką nadzieję, że nie będzie to konieczne.
Aktywnie zachęcamy i poszukujemy chętnych firm, organizacji i osób do wsparcia telefonu. Jesteśmy organizacją pożytku publicznego i przekazane darowizny na wsparcie naszej Fundacji można odliczyć od podatku.